Spara minst 20% varje gång
Köp dina favoritprodukter som ett abonnemang och spara varje gång.
Vi leverar direkt till din brevlåda, precis när du behöver den.
Kontaktinformation
Wellvita AB
Org.nr: 556671–6873
Kanalstråket 1
433 76 Jonsered
Tel 0223-50 03 50
E-post: kundservice@wellvita.se
Avtal med Wellvita AB ingås på svenska. Wellvita AB levererar i Sverige, men inte till Åland.
Alla priser anges i SEK och är inklusive moms och andra skatter. Alla priser kan uppdateras kontinuerligt. På alla leveranser tillkommer 39 kronor i porto och frakt.
Wellvita använder nordiska distributörer och du kan förvänta dig att motta dina produkter inom 3 till 6 vardagar. Om du inte har fått din leverans senast 8 vardagar efter din beställning, vänligen kontakta kundservice på telefon 0223-50 03 50 måndag till fredag 8:00-16:00 eller via mail: kundservice@wellvita.se
Om din beställning överstiger vårt maxbelopp på 700:- för online beställningar, kan den komma att avvisas i vårt system på grund av säkerhets skäl.
Vi ber dig därför vänligen kontakta vår kundservice och beställa via telefon vid order på 700:- eller mer.
Alla abonnemang fungerar som ett individuellt anpassade abonnemang utan bindningstid eller köptvång.
Wellvita kontrolleras av danska läkemedelsstyrelsen och har tillstånd att saluföra receptfria läkemedel.
Observera att när du godkänner våra handelsvillkor bekräftar du samtidigt att du är 18 år när du köper läkemedel från Wellvita.
Läkemedel är undantagna Wellvitas ångerrätt och kan INTE returneras till Wellvita på grund av de särskilda kvalitetskrav som gäller läkemedel. Om ett läkemedel returneras kommer det att destrueras och ska betalas av kunden.
Våra produkter är olika sammansatta. Ändå kan man säga att för de flesta produkter är det avgörande att du tar produkten regelbundet och under en längre tid om du vill uppnå bästa effekt av den produkt du får levererat och som du har abonnemang på.
Tidsperioden du behöver för att inta produkten kan variera från produkt till produkt. Enligt vår erfarenhet uppnås den största belåtenheten hos de av våra kunder som lyckas ta produkten regelbundet, och. under en längre tid.
Under abonnemangstiden kommer vi därför – som en del av vår kundservice, kontakta dig via telefon och/eller mail, för att erbjuda dig stöd i användandet av produkten.
Wellvitas produkter lever upp till de svenska myndigheternas krav. Wellvita påtar sig produktansvar mot dig enligt gällande lagstiftning. Wellvitas ersättningsansvar vid alla fordringar är begränsat till det belopp som motsvarar priset på varan du har köpt.
När du beställer från Wellvita AB erbjuds du olika betalningsmetoder i samband med att din beställning genomförs. Endast de betalningsmetoder som erbjuds kan användas.
Vi påpekar att vid betalning där banköverföring används ges ingen täckning via invändningsrätt.
Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet.
När du beställer från Wellvita AB erbjuds du olika betalningsmetoder i samband med att din beställning genomförs. Endast de betalningsmetoder som erbjuds kan användas.
Vi påpekar att vid betalning där banköverföring används ges ingen täckning via invändningsrätt.
Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet.
När du har beställt en vara från Wellvita AB och väljer att betala med faktura skickas fakturan tillsammans med din beställning. Du har 14 dagar från fakturadatumet på dig att betala.
Du kan vid beställningen välja att betala direkt med kort.
Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet. För din säkerhet är alla transaktioner krypterade. Vi garanterar att din information behandlas konfidentiellt. All information skickas krypterad och är därmed skyddad.
Vi drar inte beloppet förrän din beställning har skickats till dig.
Om transaktionen godkänns kommer beloppet att reserveras omedelbart och du får en orderbekräftelse via e-post. Beloppet kommer att dras från ditt konto när vi skickar din beställning.
Om transaktionen godkänns kommer beloppet att reserveras omedelbart. Beloppet kommer att dras från ditt konto när vi skickar din beställning.
Om en online betalningsmetod inte godkänns, kommer detta, samt förfallodatum, att framgå av fakturan som skickas med din beställning. Kontakta din bank eller kortutgivare om du har frågor om varför din betalning inte kunde godkännas. Om ett fel uppstår eller betalningen avbryts går beställningen inte igenom. Om du är osäker på om din beställning har behandlats, kontakta kundservice på tel:0223-50 03 50.
Vår partner Klarna är en pålitlig betalningsleverantör som erbjuder flexibla shopping- och shoppingupplevelser till konsumenter över hela världen. Vilka alternativ de erbjuder står på deras hemsida. Följ helt enkelt instruktionerna du får från Klarna när du genomför ditt köp.
När du betalar med PayPal använder du ditt PayPal konto. Du behöver du bara din e-postadress, lösenord och det betalkort du har kopplat till ditt konto.
Har du en iPhone eller Apple Watch kan du använda ditt Apple Pay konto
som betalningsmetod hos oss.
När du väljer betalning med kreditkort eller Klarna, i samband med din online beställning, ger du även samtycke till att vi automatiskt får dra framtida belopp från det angivna kontot. Vi drar beloppet samma dag som vi skickar leveransen till din angivna adress.
Vi påpekar att vid betalning där banköverföring används ges ingen täckning via invändningsrätt.
Ditt betalningsavtal upphör automatiskt om du säger upp ditt abonnemang på produkten/produkterna. Det innebär att du inte behöver göra något annat än att säga upp din leverans – betalningsavtalet upphävs med denna åtgärd.
Uppsägning av ditt abonnemang
Om betalningen uteblir, kommer vi att skicka dig
Om du har upplyst oss om din e-postadress kommer de två första,
1. påminnelse och 2. betalningspåminnelse, att skickas till dig via e-post.
Den 3. och sista inkassovarning skickas till din hemadress som vanlig brevpost.
På betalningspåminnelsen och inkassovarningen tillkommer en fast avgift på 60 kr i enlighet med svensk lag. Ingen dröjsmålsränta debiteras. Om betalning fortfarande har uteblivit på inkassovarningens förfallodatum, förbehåller vi oss rätten att överlämna ärendet till inkasso utan ytterligare meddelanden.
Vi vill göra dig uppmärksam på att det tillkommer extra avgifter från inkassobyrån för indrivning av skulden.
Uppsägning av en produkt som har beställts med abonnemang måste göras senast tio dagar efter leveransdatum för den produkt som ska avslutas.
Uppsägning kan göras via länken nedan eller genom att kontakta Wellvita på telefon 0223-50 03 50
Klicka här för att fortsätta eller pausa/avsluta abonnemanget.
Om du returnerar din andra eller senare leveranser av en produkt som har beställts med abonnemang har Wellvita redan haft kostnader för hantering och frakt, du kommer därför att få en faktura på 99 kr för att täcka administration och frakt.
När du köper/beställer kosttillskott med Wellvita abonnemangsservice har du 14 dagars ångerrätt,
men endast på första leveransen.
OBS! Läkemedel (som Revalenk) är undantagna Wellvitas ångerrätt och kan inte returneras till Wellvita på grund av de särskilda kvalitetskraven som gäller läkemedel. Om ett läkemedel returneras kommer det att destrueras och skall betalas av kunden.
Ångerrätt gäller inte på abonnemangsservice av efterföljande leveranser. Om du vill pausa eller säga upp ditt avtal för löpande leveranser med abonnemang måste du meddela Wellvita detta. Vi behöver informationen i god tid så vi kan stoppa försändelserna till dig. Uppsägningen kan göras genom att kontakta kundtjänst på telefon 0223-50 03 50 eller på www.wellvita.se.
Ångerrätten upphör att gälla 14 dagar efter den dag du mottog din vara eller när du får den sista varan levererat i samma order. Detta gäller order där flera olika varor har beställts samtidigt, men har levererats var för sig.
Du måste informera oss inom 14 dagar efter mottagandet om att du vill avbryta ditt köp. Anmälan ska lämnas via e-post till: kundservice@wellvita.se telefon: 0223-50 03 50 eller genom att använda standardblanketten för ångerrätt. I ditt meddelande måste du tydligt klargöra för oss att du önskar att nyttja din ångerrätt.
OBS! Ångerrätten gäller endast första beställningen av en vara.
Wellvita AB
Kanalstråket 1
433 76 Jonsered
Du måste bifoga fakturan (eller annan dokumentation för ditt köp hos oss) när du returnerar en vara. När du returnerar bör du se till att varorna är ordentligt inslagna. Du har själv ansvaret för varorna tills vi har mottagit och godkänt dina returprodukter. Spara därför kvittot, eventuellt spårnummer och kollinummer.
Du ska själv betala Kostnaden för att returnera varorna när du ångrar dig. Vänligen observera att vi inte tar emot paket som skickas mot postförskott.
Om du utövar din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar som har erhållits från dig, inklusive fraktkostnader, för att skicka paketet tillbaka utan obefogat dröjsmål och alltid inom 14 dagar från dagen då vi har mottagit din retur. Återbetalning sker genom kontoöverföring.
Du kan förlora ditt inbetalda belopp helt eller delvis. Detta sker i de fall då värdet på produkten är nedsatt genom:
Lagen om brister och klagomål gäller. Du har 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten innebär att om varan är försämrad eller har en defekt kan du antingen få varan ersatt eller pengarna tillbaka beroende på den specifika situationen. Reklamationsrätten begränsas av produktens naturliga hållbarhet.
Du måste reklamera så snart som möjligt efter att du har upptäckt en brist eller ett fel. Kontakta kundservice antingen skriftligt kundservice@wellvita.se eller per telefon 0223-50 03 50.
Du kan även använda denna reklamationsblankett.
Om Reklamationen är berättigad, kommer vi naturligtvis att betala tillbaka fraktkostnaderna för att skicka varorna tillbaka till oss enligt aktuella priser från PostNord. Om reklamationen inte är berättigad måste du själv betala alla utgifter för transport. Kom ihåg att varan alltid måste skickas i rätt förpackning och begär kvitto för leverans. Du har även ansvaret för paketet/varorna till Wellvita har mottagit försändelsen. Spara därför alltid kvittot med information om fraktkostnader och eventuellt spår- och kollinummer.
Vi accepterar inte paket/brev som skickas med postförskott eller till postombud.
Wellvita AB kan ensidigt ändra dessa köpevillkor. Ändringar kommer först att träda i kraft 14 dagar efter att du har fått de ändrade köpevillkoren, antingen tillsammans med varuleverans eller per post eller e-post.
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
E-post: arn@arn.se
https://www.arn.se/konsument
Överklagan inom EU
Om du som konsument är bosatt i ett annat EU-land än Sverige kan du överklaga till
EU-kommissionens klagomål online: http://ec.europa.eu/odr
När du köper en produkt på hemsidan samlar vi information om dig. Det rör sig om namn, adress, e-postadress, telefonnummer. Information om vilka produkter du köper och eventuellt har returnerat. Informationen samlas in för att kunna leverera produkterna till dig. För ytterligare information, se Wellvitas personuppgifter.
Denna blankett är klar och returneras endast om ångerrätten tas i anspråk
Vi behandlar alla personuppgifter konfidentiellt och i enlighet med Personuppgiftslagen PUL (1998:204).
Köp dina favoritprodukter som ett abonnemang och spara varje gång.
Vi leverar direkt till din brevlåda, precis när du behöver den.
På Wellvita är vi stolta över våra produkters goda effekt. De fungerar för de flesta – därför erbjuder vi ersättning till de som inte upplever önskad effekt efter 3 månaders användning. Med vår nöjdhets-garanti får du möjlighet att prova ett nytt kosttillskott med 100 SEK i rabatt, så att du kan hitta en produkt som passar dig.
Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Kontakta oss på kundservice@wellvita.se eller på telefon: 0223-50 03 50
Du kan ändra eller pausa ditt abonnemang när som helst.
För vissa kvinnor känns klimakteriet otroligt jobbigt. Medan andra kvinnor bara har ganska få och övergående symtom på klimakteriet. Några känner att symtomen är våldsamt besvärande och att de i viss mån till och med påverkar livskvaliteten.
Om du frågar kvinnorna i din umgängeskrets om vad du kan förvänta dig av klimakteriet, kommer svaren förmodligen att vara väldigt olika – och vissa klart mer oroande än andra.
Det är olika hur vi upplever denna övergång i livet, och det beror till stor del på att det är stor skillnad på hur många symtom som kommer med klimakteriet – eller klimakteriet – som det också kallas, och hur omfattande dessa symtom är.
Klimakteriet inträffar när menstruationen slutar. Det gör det när den mängd ägg du föddes med är förbrukade. När din mens slutar – menopausen – kommer utsöndringen av hormonerna östrogen och progesteron att minska, och förändringen av hormonnivåerna kan leda till olika symtom på att du har kommit i klimakteriet.
Klimakteriet inträffar för de flesta kvinnor när de är mellan 45 och 55 år, men det finns också kvinnor som kommer i klimakteriet tidigt och även kvinnor som har sin sista menstruationen efter de är fyllda 60 år. Precis som det är olika hur störande symtomen är och i vilken ålder man är i när klimakteriet inträffar, så är det också stor skillnad på hur länge klimakteriet varar. För vissa tar övergången några år, för andra fem år, ytterligare andra kan till och med ha symtom i 10 år. Men för de flesta är det någonstans i mitten.
Läs om: Klimakteriets historia
Värmevallningar och svettningar. Tröjan av och tröjan på igen. Svettningar och värmevallningar är ett av de vanligaste symtomen på klimakteriet. När du upplever värmevallningar och svettningar kan det påverka din nattsömn. Det kan även kännas obehagligt att bli övermannad av värme, även om du sitter helt stilla.
Utebliven menstruation och oregelbundna blödningar. Under åren fram till klimakteriet kommer många att upptäcka att de månatliga blödningar varierar mycket i både styrka och frekvens och slutar så småningom i klimakteriet – menstruationsstopp.
Sömn. Periodiska sömnsvårigheter kan alla råka ut för och om du upplever sömnsvårigheter i samband med klimakteriet beror det ofta på värmevallningar och svettningar.
Trötthet & humörsvängningar. När du sover dåligt på natten orsakar det naturligtvis trötthet under dagen. Samtidigt kräver förändringarna i din kropp också en del av din energi. Därför är det inte ovanligt att du känner dig mer än vanligt trött i slutet av dagen. Trötthet och förändringar i hormonnivåer kan också leda till humörsvängningar.
Torra slemhinnor. Mellan 25 % och 50 % av alla kvinnor i klimakteriet upplever torra slemhinnor under klimakteriet. Det kan bl.a. vara i form av torrhet i slidan, vilket kan orsaka obehag vid samlag. Torra slemhinnor kan också visa sig som en känsla av torrhet i ögonen och du kan därför uppleva att det kliar i ögonen eller att det känns som om du har fått något i ögat.
Viktökning. Dina sjunkande östrogennivåer och din sjunkande ämnesomsättning gör det svårare för dig att gå ner i vikt, även om både kost- och aktivitetsnivåer är de samma som vanligt, finns det kvinnor som upplever att deras vikt ökar under klimakteriet - Dessutom upplever vissa att deras fettavlagringar flyttar sig från rumpa och höfter till mitt på magen.
Förlust av benmassa. Både män och kvinnor förlorar benmassa från någon gång mitt i livet. Men hos kvinnor uppstår en accelererad förlust från klimakteriet och några år framåt, som ett resultat av de hormonella förändringarna - upp till 6% per år. Tidig klimakteriet (före 45 års ålder), tobaksrökning, låg vikt (lågt BMI), brist på motion och brist på vitamin D och kalcium kan också öka benförlusten med åldern. Kalcium och vitamin D hjälper till att begränsa förlusten av benmineral hos postmenopausala kvinnor. Låg bentäthet är en riskfaktor för benfrakturer på grund av osteoporos (benskörhet).
Håravfall. Halterna av hormonerna östrogen och progesteron sjunker markant under klimakteriet och det påverkar hur snabbt håret växer. Eftersom håret växer långsammare klarar det nya håret inte längre hänga med i det naturliga håravfallet och du kan därför uppleva att ditt hår känns tunnare.
Som sagt, är det stor skillnad mellan hur många symtom man upplever och hur omfattande symtomen är. Det finns dock flera saker du kan göra själv för att minska ett antal av symtomen:
Ät nyttigt och varierat. Det är särskilt viktigt att din kropp får de vitaminer den behöver när du är i klimakteriet. Genom att undvika övervikt (BMI över 30) minskar du också risken för många och frekventa värmevallningar och svettningar.
Sov i svala omgivningar. För många kvinnor är svettningar och värmevallningar en större utmaning på natten, därför är det bekvämare att sova i ett svalt sovrum och ev. ha ett vanligt täcke och ett tunt täcke att växla mellan.
Fortsätt vara aktiv. En aktiv livsstil är bra för ditt allmänna välbefinnande och när du väl har varit aktiv på dagen har du också lättare att komma till ro på natten.
Flera lager kläder. Du kan med fördel bära flera lager kläder som du enkelt kan ta av och på beroende på vad som känns bekvämt.
Var sparsam med kaffe, alkohol och kryddig mat. Många upplever att kaffe, alkohol och stark mat kan orsaka värmevallningar, så om du tenderar att drabbas av värmevallningar och svettningar kan du med fördel vara sparsam med intaget av dessa.
Använd glidmedel under samlag. Torra slemhinnor, på grund av minskade hormonnivåer, kan vara mycket besvärande vid samlag. Detta kan dock till viss del åtgärdas genom att använda glidmedel.
Det finns en ökad tendens till att söka hjälp från naturprodukter när symtomen på klimakteriet blir allt för störande. De senaste åren har kosttillskott som innehåller just rödklöver visat sig ge god hjälp mot några av klimakteriets besvärande symtom, och det är därför ett populärt val bland de som söker ett skonsammare alternativ för att minska de gener man får i samband med klimakteriet.