Spara minst 20% varje gång
Köp dina favoritprodukter som ett abonnemang och spara varje gång.
Vi leverar direkt till din brevlåda, precis när du behöver den.
Kontaktinformation
Wellvita AB
Org.nr: 556671–6873
Kanalstråket 1
433 76 Jonsered
Tel 0223-50 03 50
E-post: kundservice@wellvita.se
Avtal med Wellvita AB ingås på svenska. Wellvita AB levererar i Sverige, men inte till Åland.
Alla priser anges i SEK och är inklusive moms och andra skatter. Alla priser kan uppdateras kontinuerligt. På alla leveranser tillkommer 39 kronor i porto och frakt.
Wellvita använder nordiska distributörer och du kan förvänta dig att motta dina produkter inom 3 till 6 vardagar. Om du inte har fått din leverans senast 8 vardagar efter din beställning, vänligen kontakta kundservice på telefon 0223-50 03 50 måndag till fredag 8:00-16:00 eller via mail: kundservice@wellvita.se
Om din beställning överstiger vårt maxbelopp på 700:- för online beställningar, kan den komma att avvisas i vårt system på grund av säkerhets skäl.
Vi ber dig därför vänligen kontakta vår kundservice och beställa via telefon vid order på 700:- eller mer.
Alla abonnemang fungerar som ett individuellt anpassade abonnemang utan bindningstid eller köptvång.
Wellvita kontrolleras av danska läkemedelsstyrelsen och har tillstånd att saluföra receptfria läkemedel.
Observera att när du godkänner våra handelsvillkor bekräftar du samtidigt att du är 18 år när du köper läkemedel från Wellvita.
Läkemedel är undantagna Wellvitas ångerrätt och kan INTE returneras till Wellvita på grund av de särskilda kvalitetskrav som gäller läkemedel. Om ett läkemedel returneras kommer det att destrueras och ska betalas av kunden.
Våra produkter är olika sammansatta. Ändå kan man säga att för de flesta produkter är det avgörande att du tar produkten regelbundet och under en längre tid om du vill uppnå bästa effekt av den produkt du får levererat och som du har abonnemang på.
Tidsperioden du behöver för att inta produkten kan variera från produkt till produkt. Enligt vår erfarenhet uppnås den största belåtenheten hos de av våra kunder som lyckas ta produkten regelbundet, och. under en längre tid.
Under abonnemangstiden kommer vi därför – som en del av vår kundservice, kontakta dig via telefon och/eller mail, för att erbjuda dig stöd i användandet av produkten.
Wellvitas produkter lever upp till de svenska myndigheternas krav. Wellvita påtar sig produktansvar mot dig enligt gällande lagstiftning. Wellvitas ersättningsansvar vid alla fordringar är begränsat till det belopp som motsvarar priset på varan du har köpt.
När du beställer från Wellvita AB erbjuds du olika betalningsmetoder i samband med att din beställning genomförs. Endast de betalningsmetoder som erbjuds kan användas.
Vi påpekar att vid betalning där banköverföring används ges ingen täckning via invändningsrätt.
Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet.
När du beställer från Wellvita AB erbjuds du olika betalningsmetoder i samband med att din beställning genomförs. Endast de betalningsmetoder som erbjuds kan användas.
Vi påpekar att vid betalning där banköverföring används ges ingen täckning via invändningsrätt.
Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet.
När du har beställt en vara från Wellvita AB och väljer att betala med faktura skickas fakturan tillsammans med din beställning. Du har 14 dagar från fakturadatumet på dig att betala.
Du kan vid beställningen välja att betala direkt med kort.
Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet. För din säkerhet är alla transaktioner krypterade. Vi garanterar att din information behandlas konfidentiellt. All information skickas krypterad och är därmed skyddad.
Vi drar inte beloppet förrän din beställning har skickats till dig.
Om transaktionen godkänns kommer beloppet att reserveras omedelbart och du får en orderbekräftelse via e-post. Beloppet kommer att dras från ditt konto när vi skickar din beställning.
Om transaktionen godkänns kommer beloppet att reserveras omedelbart. Beloppet kommer att dras från ditt konto när vi skickar din beställning.
Om en online betalningsmetod inte godkänns, kommer detta, samt förfallodatum, att framgå av fakturan som skickas med din beställning. Kontakta din bank eller kortutgivare om du har frågor om varför din betalning inte kunde godkännas. Om ett fel uppstår eller betalningen avbryts går beställningen inte igenom. Om du är osäker på om din beställning har behandlats, kontakta kundservice på tel:0223-50 03 50.
Vår partner Klarna är en pålitlig betalningsleverantör som erbjuder flexibla shopping- och shoppingupplevelser till konsumenter över hela världen. Vilka alternativ de erbjuder står på deras hemsida. Följ helt enkelt instruktionerna du får från Klarna när du genomför ditt köp.
När du betalar med PayPal använder du ditt PayPal konto. Du behöver du bara din e-postadress, lösenord och det betalkort du har kopplat till ditt konto.
Har du en iPhone eller Apple Watch kan du använda ditt Apple Pay konto
som betalningsmetod hos oss.
När du väljer betalning med kreditkort eller Klarna, i samband med din online beställning, ger du även samtycke till att vi automatiskt får dra framtida belopp från det angivna kontot. Vi drar beloppet samma dag som vi skickar leveransen till din angivna adress.
Vi påpekar att vid betalning där banköverföring används ges ingen täckning via invändningsrätt.
Ditt betalningsavtal upphör automatiskt om du säger upp ditt abonnemang på produkten/produkterna. Det innebär att du inte behöver göra något annat än att säga upp din leverans – betalningsavtalet upphävs med denna åtgärd.
Uppsägning av ditt abonnemang
Om betalningen uteblir, kommer vi att skicka dig
Om du har upplyst oss om din e-postadress kommer de två första,
1. påminnelse och 2. betalningspåminnelse, att skickas till dig via e-post.
Den 3. och sista inkassovarning skickas till din hemadress som vanlig brevpost.
På betalningspåminnelsen och inkassovarningen tillkommer en fast avgift på 60 kr i enlighet med svensk lag. Ingen dröjsmålsränta debiteras. Om betalning fortfarande har uteblivit på inkassovarningens förfallodatum, förbehåller vi oss rätten att överlämna ärendet till inkasso utan ytterligare meddelanden.
Vi vill göra dig uppmärksam på att det tillkommer extra avgifter från inkassobyrån för indrivning av skulden.
Uppsägning av en produkt som har beställts med abonnemang måste göras senast tio dagar efter leveransdatum för den produkt som ska avslutas.
Uppsägning kan göras via länken nedan eller genom att kontakta Wellvita på telefon 0223-50 03 50
Klicka här för att fortsätta eller pausa/avsluta abonnemanget.
Om du returnerar din andra eller senare leveranser av en produkt som har beställts med abonnemang har Wellvita redan haft kostnader för hantering och frakt, du kommer därför att få en faktura på 99 kr för att täcka administration och frakt.
När du köper/beställer kosttillskott med Wellvita abonnemangsservice har du 14 dagars ångerrätt,
men endast på första leveransen.
OBS! Läkemedel (som Revalenk) är undantagna Wellvitas ångerrätt och kan inte returneras till Wellvita på grund av de särskilda kvalitetskraven som gäller läkemedel. Om ett läkemedel returneras kommer det att destrueras och skall betalas av kunden.
Ångerrätt gäller inte på abonnemangsservice av efterföljande leveranser. Om du vill pausa eller säga upp ditt avtal för löpande leveranser med abonnemang måste du meddela Wellvita detta. Vi behöver informationen i god tid så vi kan stoppa försändelserna till dig. Uppsägningen kan göras genom att kontakta kundtjänst på telefon 0223-50 03 50 eller på www.wellvita.se.
Ångerrätten upphör att gälla 14 dagar efter den dag du mottog din vara eller när du får den sista varan levererat i samma order. Detta gäller order där flera olika varor har beställts samtidigt, men har levererats var för sig.
Du måste informera oss inom 14 dagar efter mottagandet om att du vill avbryta ditt köp. Anmälan ska lämnas via e-post till: kundservice@wellvita.se telefon: 0223-50 03 50 eller genom att använda standardblanketten för ångerrätt. I ditt meddelande måste du tydligt klargöra för oss att du önskar att nyttja din ångerrätt.
OBS! Ångerrätten gäller endast första beställningen av en vara.
Wellvita AB
Kanalstråket 1
433 76 Jonsered
Du måste bifoga fakturan (eller annan dokumentation för ditt köp hos oss) när du returnerar en vara. När du returnerar bör du se till att varorna är ordentligt inslagna. Du har själv ansvaret för varorna tills vi har mottagit och godkänt dina returprodukter. Spara därför kvittot, eventuellt spårnummer och kollinummer.
Du ska själv betala Kostnaden för att returnera varorna när du ångrar dig. Vänligen observera att vi inte tar emot paket som skickas mot postförskott.
Om du utövar din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar som har erhållits från dig, inklusive fraktkostnader, för att skicka paketet tillbaka utan obefogat dröjsmål och alltid inom 14 dagar från dagen då vi har mottagit din retur. Återbetalning sker genom kontoöverföring.
Du kan förlora ditt inbetalda belopp helt eller delvis. Detta sker i de fall då värdet på produkten är nedsatt genom:
Lagen om brister och klagomål gäller. Du har 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten innebär att om varan är försämrad eller har en defekt kan du antingen få varan ersatt eller pengarna tillbaka beroende på den specifika situationen. Reklamationsrätten begränsas av produktens naturliga hållbarhet.
Du måste reklamera så snart som möjligt efter att du har upptäckt en brist eller ett fel. Kontakta kundservice antingen skriftligt kundservice@wellvita.se eller per telefon 0223-50 03 50.
Du kan även använda denna reklamationsblankett.
Om Reklamationen är berättigad, kommer vi naturligtvis att betala tillbaka fraktkostnaderna för att skicka varorna tillbaka till oss enligt aktuella priser från PostNord. Om reklamationen inte är berättigad måste du själv betala alla utgifter för transport. Kom ihåg att varan alltid måste skickas i rätt förpackning och begär kvitto för leverans. Du har även ansvaret för paketet/varorna till Wellvita har mottagit försändelsen. Spara därför alltid kvittot med information om fraktkostnader och eventuellt spår- och kollinummer.
Vi accepterar inte paket/brev som skickas med postförskott eller till postombud.
Wellvita AB kan ensidigt ändra dessa köpevillkor. Ändringar kommer först att träda i kraft 14 dagar efter att du har fått de ändrade köpevillkoren, antingen tillsammans med varuleverans eller per post eller e-post.
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
E-post: arn@arn.se
https://www.arn.se/konsument
Överklagan inom EU
Om du som konsument är bosatt i ett annat EU-land än Sverige kan du överklaga till
EU-kommissionens klagomål online: http://ec.europa.eu/odr
När du köper en produkt på hemsidan samlar vi information om dig. Det rör sig om namn, adress, e-postadress, telefonnummer. Information om vilka produkter du köper och eventuellt har returnerat. Informationen samlas in för att kunna leverera produkterna till dig. För ytterligare information, se Wellvitas personuppgifter.
Denna blankett är klar och returneras endast om ångerrätten tas i anspråk
Vi behandlar alla personuppgifter konfidentiellt och i enlighet med Personuppgiftslagen PUL (1998:204).
Köp dina favoritprodukter som ett abonnemang och spara varje gång.
Vi leverar direkt till din brevlåda, precis när du behöver den.
På Wellvita är vi stolta över våra produkters goda effekt. De fungerar för de flesta – därför erbjuder vi ersättning till de som inte upplever önskad effekt efter 3 månaders användning. Med vår nöjdhets-garanti får du möjlighet att prova ett nytt kosttillskott med 100 SEK i rabatt, så att du kan hitta en produkt som passar dig.
Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Kontakta oss på kundservice@wellvita.se eller på telefon: 0223-50 03 50
Du kan ändra eller pausa ditt abonnemang när som helst.
För många kvinnor är vacker hud och vackert hår helt och hållet kopplat ihop med att känna sig vacker - därför kan de flesta nicka igenkännande till att både mycket tid och mycket pengar läggs på skönhetsvård av hud och hår. Men vad händer egentligen med din hud och ditt hår när du blir lite äldre? Vad kan du göra själv för att behålla vacker hud och snyggt hår - även när du blir äldre.
Huden är kroppens största organ och din hud har flera olika funktioner - men den viktigaste funktionen är att skydda din kropp från oönskade bakterier och andra mikroorganismer. Huden spelar också en viktig roll i förhållande till upprätthållandet av fukt i kroppen och i för kroppens värmereglering; när du fryser dras blodkärlen i huden ihop för att hålla värmen, men när du känner dig varm utvidgas blodkärlen så att värmen kan släppa ut. Huden har också en stor betydelse för vårt sociala liv, dels i förhållande till beröring, som till exempel handskakningar, kramar samt till sexuella stimulans och även i förhållande till vårt utseende och vår självbild.
Huden består av tre lager; Epidermis (epidermis), dermis (dermis) och subcutis (subkutan vävnad). Överhuden är, som ordet också antyder, det yttersta lagret av huden. Trots sin blygsamma tjocklek på så lite som 0,1 mm kan epidermis tåla otroligt mycket. Överhuden har skapats så sinnrikt att den är tjockare på platser med mycket slitage, vilket bl.a. handflator och fotsulor, och tunnare på bl.a. ögonlocken. Överhuden är under ständig förnyelse och de nya hudcellerna som bildas hela tiden, skjuts mot ytan för att så småningom stötas bort. Faktum är att vi i genomsnitt blir av med 18 kg döda hudceller under en livstid.
Dermis är hudens mellersta lager - och också det tjockaste av hudens tre lager. I läderhuden hittar du hårsäckar samt talg- och svettkörtlar. Hudens elastiska fibrer (elastin) finns också i läderhuden, liksom hudens viktigaste byggsten, kollagen. Kollagen har bl.a. betydelse för hudens struktur och elasticitet och för hur snabbt sår och skador i huden läker.
Underhuden (subcutis) består huvudsakligen av bindvävsceller som fungerar som fettlager. Förutom att fungera som ett lager för överskottsenergi, fungerar underhuden också som ett skyddande lager runt ben och organ. Det är också i underhudens vävnad som hudens vätskedepå finns.
Ett av de tydligare tecknen på att vi blir äldre syns i vår hud. Med åldern kan vår hud se mer ojämn ut både i färg och konsistens - och speciellt rynkor och celluliter är tecken på åldrande, något som många kan störa sig på.
Celluliter (apelsinhud). Cirka. 85% av alla vuxna kvinnor har celluliter i större eller mindre grad. Celluliter är fettavlagringar som ligger i bindväven - och det visar sig som en gropig, ojämn hud med en struktur som påminner om apelsinskal. När vi blir äldre visas apelsinhuden i tydligare grad. Detta beror dels på att vår blodcirkulation försämras, dels att vår egen produktion av kollagen minskar.
När du blir äldre är det nästan oundvikligt att det syns på huden. En åldrande hud behöver emellertid inte innebära att den inte också kan vara vacker. Det finns mycket du kan göra själv för att bibehålla en vacker hud:
Kost. Din kost har stor betydelse för utseendet på din hud. När du äter hälsosamt tillförs din hud de goda vitaminerna från din kost. En kost rik på fett och socker däremot, främjar hudens åldrande och kan också leda till en ökad tendens till orenheter i huden.
Sola. Ljus, skandinavisk hud och skarpa solstrålar passar inte bra ihop, för mycket solbadande sätter fart på hudens åldrande. Därför kan du med fördel hålla dig borta från solen under middagstimmarna och se till att använda ett bra solskydd under hela sommaren.
Rökning. Om du vill ha en vacker och frisk hud måste du sluta med cigaretterna - det finns ett tydligt samband mellan rökning och rynkor. Rynkor förekommer speciellt under ögonen och runt munnen. En vacker hud behöver näring, och när du röker förstörs de små blodkärlen som transporterar näring till huden. Detta resulterar i vad som ibland kallas "en rökares hud". Rökarens hud präglas många gånger av en gråaktig underton, samtidigt som den är mindre elastisk och ofta har större porer än icke-rökare.
Sömn. Det är inte utan anledning som det kallas för ”skönhetssömn” - det är när du sover som din hud återhämtar sig. Om du inte sover tillräckligt, visas tecknen på åldrande snabbare och skador som solbränna, tårar och sår läker långsammare.
Stress. När du är stressad påverkas din kropp i allmänhet negativt. Stress har en försvagande effekt på dina celler, och en ökad stressnivå får din kropp att producera för mycket kortisol. Kortisol är ett hormon som stör produktionen av talg i läderhuden, vilket kan orsaka oren hud.
Vätska. Det är viktigt att upprätthålla en god vätskebalans - speciellt för din hud. Cellerna i huden innehåller mycket vätska, och om du inte får i dig tillräckligt att dricka kan huden bli torr och grov. Du bör faktiskt dricka mellan en och en halv och två liter vatten om dagen för att ge din hud de bästa förhållandena.
Kollagen. Hudvård är väldigt viktigt om du vill bibehålla en frisk och vacker hud. Många använder krämer och oljor i ett försök att ge huden den fukt den behöver och i hopp om att fördröja bildandet av rynkor. Under de senaste åren har det dock blivit allt mer populärt att även ta hand om huden inifrån genom att ta tillskott med kollagen. Kollagen är hudens viktigaste byggsten, men från 30 års ålder minskar vår egen produktion. Ett dagligt intag av kollagen kan hjälpa till att minska rynkor och celluliter samt bidra till en förbättrad hudstruktur.
Håret är en besynnerlig företeelse. Håret är en del av vår identitet, och det spelar en viktig roll för hur nöjd- eller missnöjd - som vi känner oss när vi står framför spegeln. På vissa ställen på kroppen satsar vi fullt ut för ett stort och fylligt hår, medan vi på andra ställen använder alla medel vi kan för att ta bort håret helt och hållet.
Håret växer från hårsäckar i läderhuden. Ett hårstrå består av proteiner, vätska, fetter, mineraler och pigment. Hårets primära funktion är att skydda kroppen – huvudhår skyddar mot solens strålar, medan ögonfransar och ögonbryn skyddar ögonen från främmande kroppar. Kroppens övriga hårstrån är avsedda att hålla värmen. Vår hårfärg bestäms av melanin, som är hårets pigment. Den stora majoriteten av jordens befolkning är mörkhåriga, ganska många procent är (naturligt) ljushåriga och bara en enda procent har naturligt rött hår.
Under hela livet sker förändringar i vårt hår; färgen ändras, strukturen ändras och var på kroppens det finns ändras. Många upplever periodvis att håret blir tunnare och kanske mer slitet att se på. Det kan finnas många anledningar till detta. Det är dock inte ovanligt att kvinnor tappar extra hår och får tunnare hår direkt efter en graviditet eller när de blir äldre. Tunt och slitet hår kan också bero på andra faktorer som tuffa bantningskurer, mycket hård träning eller en ohälsosam kost. Om du upplever perioder av håravfall eller tunnare hår kan det vara en bra idé att tillföra extra näring till ditt hår.
En naturlig del av att bli äldre är den vanligare förekomsten av grått hår. Faktum är att hårstråna inte alls är gråa utan vita. Det beror på att melanin, som ger håret färg, försvinner från hårsäckarna. För vissa dyker de första gråa hårstråna upp i mitten av trettioårsåldern, medan andra uppnår hög ålder innan de gråa hårstråna tittar fram. Många väljer att dölja det första gråa håret med färg, men på senare år har det blivit allt mer populärt att visa upp det grå håret istället för att dölja det. Grått hår kräver generellt mer vård och omsorg än hår med pigment. Dels har det gråa håret en finare struktur, dels producerar hårbotten mindre olja med åldern, vilket gör håret lättare blir tort.
Vardagen sliter på håret – och i vår iver att få håret att framstå fylligare, slätare eller mer välvårdat, bidrar vi själva aktivt till hårets slitage. Som tur är finns det olika saker du kan göra för att skydda ditt hår från vardagligt slitage.
Styling med värme. Plattång, locktång och hårtork! När frisyren ska fixas är dessa verktyg ofta en del av "verktygslådan". För mycket värme sliter dock på håret, därför bör styling verktygen användas med försiktighet. Sätt till exempel hårtorken på kall luft, eller fundera på om håret behöver en tur genom plattången varje dag.