Spara minst 20% varje gång
Köp dina favoritprodukter som ett abonnemang och spara varje gång.
Vi leverar direkt till din brevlåda, precis när du behöver den.
Kontaktinformation
Wellvita AB
Org.nr: 556671–6873
Kanalstråket 1
433 76 Jonsered
Tel 0223-50 03 50
E-post: kundservice@wellvita.se
Avtal med Wellvita AB ingås på svenska. Wellvita AB levererar i Sverige, men inte till Åland.
Alla priser anges i SEK och är inklusive moms och andra skatter. Alla priser kan uppdateras kontinuerligt. På alla leveranser tillkommer 39 kronor i porto och frakt.
Wellvita använder nordiska distributörer och du kan förvänta dig att motta dina produkter inom 3 till 6 vardagar. Om du inte har fått din leverans senast 8 vardagar efter din beställning, vänligen kontakta kundservice på telefon 0223-50 03 50 måndag till fredag 8:00-16:00 eller via mail: kundservice@wellvita.se
Om din beställning överstiger vårt maxbelopp på 700:- för online beställningar, kan den komma att avvisas i vårt system på grund av säkerhets skäl.
Vi ber dig därför vänligen kontakta vår kundservice och beställa via telefon vid order på 700:- eller mer.
Alla abonnemang fungerar som ett individuellt anpassade abonnemang utan bindningstid eller köptvång.
Wellvita kontrolleras av danska läkemedelsstyrelsen och har tillstånd att saluföra receptfria läkemedel.
Observera att när du godkänner våra handelsvillkor bekräftar du samtidigt att du är 18 år när du köper läkemedel från Wellvita.
Läkemedel är undantagna Wellvitas ångerrätt och kan INTE returneras till Wellvita på grund av de särskilda kvalitetskrav som gäller läkemedel. Om ett läkemedel returneras kommer det att destrueras och ska betalas av kunden.
Våra produkter är olika sammansatta. Ändå kan man säga att för de flesta produkter är det avgörande att du tar produkten regelbundet och under en längre tid om du vill uppnå bästa effekt av den produkt du får levererat och som du har abonnemang på.
Tidsperioden du behöver för att inta produkten kan variera från produkt till produkt. Enligt vår erfarenhet uppnås den största belåtenheten hos de av våra kunder som lyckas ta produkten regelbundet, och. under en längre tid.
Under abonnemangstiden kommer vi därför – som en del av vår kundservice, kontakta dig via telefon och/eller mail, för att erbjuda dig stöd i användandet av produkten.
Wellvitas produkter lever upp till de svenska myndigheternas krav. Wellvita påtar sig produktansvar mot dig enligt gällande lagstiftning. Wellvitas ersättningsansvar vid alla fordringar är begränsat till det belopp som motsvarar priset på varan du har köpt.
När du beställer från Wellvita AB erbjuds du olika betalningsmetoder i samband med att din beställning genomförs. Endast de betalningsmetoder som erbjuds kan användas.
Vi påpekar att vid betalning där banköverföring används ges ingen täckning via invändningsrätt.
Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet.
När du beställer från Wellvita AB erbjuds du olika betalningsmetoder i samband med att din beställning genomförs. Endast de betalningsmetoder som erbjuds kan användas.
Vi påpekar att vid betalning där banköverföring används ges ingen täckning via invändningsrätt.
Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet.
När du har beställt en vara från Wellvita AB och väljer att betala med faktura skickas fakturan tillsammans med din beställning. Du har 14 dagar från fakturadatumet på dig att betala.
Du kan vid beställningen välja att betala direkt med kort.
Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet. För din säkerhet är alla transaktioner krypterade. Vi garanterar att din information behandlas konfidentiellt. All information skickas krypterad och är därmed skyddad.
Vi drar inte beloppet förrän din beställning har skickats till dig.
Om transaktionen godkänns kommer beloppet att reserveras omedelbart och du får en orderbekräftelse via e-post. Beloppet kommer att dras från ditt konto när vi skickar din beställning.
Om transaktionen godkänns kommer beloppet att reserveras omedelbart. Beloppet kommer att dras från ditt konto när vi skickar din beställning.
Om en online betalningsmetod inte godkänns, kommer detta, samt förfallodatum, att framgå av fakturan som skickas med din beställning. Kontakta din bank eller kortutgivare om du har frågor om varför din betalning inte kunde godkännas. Om ett fel uppstår eller betalningen avbryts går beställningen inte igenom. Om du är osäker på om din beställning har behandlats, kontakta kundservice på tel:0223-50 03 50.
Vår partner Klarna är en pålitlig betalningsleverantör som erbjuder flexibla shopping- och shoppingupplevelser till konsumenter över hela världen. Vilka alternativ de erbjuder står på deras hemsida. Följ helt enkelt instruktionerna du får från Klarna när du genomför ditt köp.
När du betalar med PayPal använder du ditt PayPal konto. Du behöver du bara din e-postadress, lösenord och det betalkort du har kopplat till ditt konto.
Har du en iPhone eller Apple Watch kan du använda ditt Apple Pay konto
som betalningsmetod hos oss.
När du väljer betalning med kreditkort eller Klarna, i samband med din online beställning, ger du även samtycke till att vi automatiskt får dra framtida belopp från det angivna kontot. Vi drar beloppet samma dag som vi skickar leveransen till din angivna adress.
Vi påpekar att vid betalning där banköverföring används ges ingen täckning via invändningsrätt.
Ditt betalningsavtal upphör automatiskt om du säger upp ditt abonnemang på produkten/produkterna. Det innebär att du inte behöver göra något annat än att säga upp din leverans – betalningsavtalet upphävs med denna åtgärd.
Uppsägning av ditt abonnemang
Om betalningen uteblir, kommer vi att skicka dig
Om du har upplyst oss om din e-postadress kommer de två första,
1. påminnelse och 2. betalningspåminnelse, att skickas till dig via e-post.
Den 3. och sista inkassovarning skickas till din hemadress som vanlig brevpost.
På betalningspåminnelsen och inkassovarningen tillkommer en fast avgift på 60 kr i enlighet med svensk lag. Ingen dröjsmålsränta debiteras. Om betalning fortfarande har uteblivit på inkassovarningens förfallodatum, förbehåller vi oss rätten att överlämna ärendet till inkasso utan ytterligare meddelanden.
Vi vill göra dig uppmärksam på att det tillkommer extra avgifter från inkassobyrån för indrivning av skulden.
Uppsägning av en produkt som har beställts med abonnemang måste göras senast tio dagar efter leveransdatum för den produkt som ska avslutas.
Uppsägning kan göras via länken nedan eller genom att kontakta Wellvita på telefon 0223-50 03 50
Klicka här för att fortsätta eller pausa/avsluta abonnemanget.
Om du returnerar din andra eller senare leveranser av en produkt som har beställts med abonnemang har Wellvita redan haft kostnader för hantering och frakt, du kommer därför att få en faktura på 99 kr för att täcka administration och frakt.
När du köper/beställer kosttillskott med Wellvita abonnemangsservice har du 14 dagars ångerrätt,
men endast på första leveransen.
OBS! Läkemedel (som Revalenk) är undantagna Wellvitas ångerrätt och kan inte returneras till Wellvita på grund av de särskilda kvalitetskraven som gäller läkemedel. Om ett läkemedel returneras kommer det att destrueras och skall betalas av kunden.
Ångerrätt gäller inte på abonnemangsservice av efterföljande leveranser. Om du vill pausa eller säga upp ditt avtal för löpande leveranser med abonnemang måste du meddela Wellvita detta. Vi behöver informationen i god tid så vi kan stoppa försändelserna till dig. Uppsägningen kan göras genom att kontakta kundtjänst på telefon 0223-50 03 50 eller på www.wellvita.se.
Ångerrätten upphör att gälla 14 dagar efter den dag du mottog din vara eller när du får den sista varan levererat i samma order. Detta gäller order där flera olika varor har beställts samtidigt, men har levererats var för sig.
Du måste informera oss inom 14 dagar efter mottagandet om att du vill avbryta ditt köp. Anmälan ska lämnas via e-post till: kundservice@wellvita.se telefon: 0223-50 03 50 eller genom att använda standardblanketten för ångerrätt. I ditt meddelande måste du tydligt klargöra för oss att du önskar att nyttja din ångerrätt.
OBS! Ångerrätten gäller endast första beställningen av en vara.
Wellvita AB
Kanalstråket 1
433 76 Jonsered
Du måste bifoga fakturan (eller annan dokumentation för ditt köp hos oss) när du returnerar en vara. När du returnerar bör du se till att varorna är ordentligt inslagna. Du har själv ansvaret för varorna tills vi har mottagit och godkänt dina returprodukter. Spara därför kvittot, eventuellt spårnummer och kollinummer.
Du ska själv betala Kostnaden för att returnera varorna när du ångrar dig. Vänligen observera att vi inte tar emot paket som skickas mot postförskott.
Om du utövar din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar som har erhållits från dig, inklusive fraktkostnader, för att skicka paketet tillbaka utan obefogat dröjsmål och alltid inom 14 dagar från dagen då vi har mottagit din retur. Återbetalning sker genom kontoöverföring.
Du kan förlora ditt inbetalda belopp helt eller delvis. Detta sker i de fall då värdet på produkten är nedsatt genom:
Lagen om brister och klagomål gäller. Du har 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten innebär att om varan är försämrad eller har en defekt kan du antingen få varan ersatt eller pengarna tillbaka beroende på den specifika situationen. Reklamationsrätten begränsas av produktens naturliga hållbarhet.
Du måste reklamera så snart som möjligt efter att du har upptäckt en brist eller ett fel. Kontakta kundservice antingen skriftligt kundservice@wellvita.se eller per telefon 0223-50 03 50.
Du kan även använda denna reklamationsblankett.
Om Reklamationen är berättigad, kommer vi naturligtvis att betala tillbaka fraktkostnaderna för att skicka varorna tillbaka till oss enligt aktuella priser från PostNord. Om reklamationen inte är berättigad måste du själv betala alla utgifter för transport. Kom ihåg att varan alltid måste skickas i rätt förpackning och begär kvitto för leverans. Du har även ansvaret för paketet/varorna till Wellvita har mottagit försändelsen. Spara därför alltid kvittot med information om fraktkostnader och eventuellt spår- och kollinummer.
Vi accepterar inte paket/brev som skickas med postförskott eller till postombud.
Wellvita AB kan ensidigt ändra dessa köpevillkor. Ändringar kommer först att träda i kraft 14 dagar efter att du har fått de ändrade köpevillkoren, antingen tillsammans med varuleverans eller per post eller e-post.
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
E-post: arn@arn.se
https://www.arn.se/konsument
Överklagan inom EU
Om du som konsument är bosatt i ett annat EU-land än Sverige kan du överklaga till
EU-kommissionens klagomål online: http://ec.europa.eu/odr
När du köper en produkt på hemsidan samlar vi information om dig. Det rör sig om namn, adress, e-postadress, telefonnummer. Information om vilka produkter du köper och eventuellt har returnerat. Informationen samlas in för att kunna leverera produkterna till dig. För ytterligare information, se Wellvitas personuppgifter.
Denna blankett är klar och returneras endast om ångerrätten tas i anspråk
Vi behandlar alla personuppgifter konfidentiellt och i enlighet med Personuppgiftslagen PUL (1998:204).
Köp dina favoritprodukter som ett abonnemang och spara varje gång.
Vi leverar direkt till din brevlåda, precis när du behöver den.
På Wellvita är vi stolta över våra produkters goda effekt. De fungerar för de flesta – därför erbjuder vi ersättning till de som inte upplever önskad effekt efter 3 månaders användning. Med vår nöjdhets-garanti får du möjlighet att prova ett nytt kosttillskott med 100 SEK i rabatt, så att du kan hitta en produkt som passar dig.
Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Kontakta oss på kundservice@wellvita.se eller på telefon: 0223-50 03 50
Du kan ändra eller pausa ditt abonnemang när som helst.
Ovanför molnen är himlen alltid blå - det är ett talesätt de flesta känner till. Men ibland kan molnen verka lite tunga. De flesta människor kommer någon gång i livet att uppleva perioder där överskott och energi ersätts av trötthet och känslan av att gå mot utbrändhet. Energi och humör hänger oupplösligt samman.
Är du trött och utbränd blir du lite snabbare irriterad, stressad och på dåligt humör. Omvänt, om du känner dig fräsch och välvårdad behöver du inte leta längre efter ett leende, och livet verkar generellt sett mer hanterbart.
Har du också själv upplevt att trötthet, utbrändhet och utmattning för ett tag har tagit överhand. Det kan vara större saker, men det kan också vara helt vanliga vardagssaker som stjäl din energi och gör dig trött. I så fall kan du genom att ändra dina vanor minska trötthetskänslan, och få in mer energi i vardagen.
Din kost. Vilken typ av bränsle fyller du din kropp med? Det stämmer ganska bra när vi kallar mat och dryck för kroppens bränsle – vi kan därmed inte heller undvika att det spelar en viktig roll vilken typ av bränsle vi fyller i kroppen. Om du lockas lite för ofta att äta snabbmat, godis eller sockerdrycker kan det påverka din energinivå och du kommer att känna dig mer trött och utmattad. Gör det istället till en vana att komplettera dina måltider med hälsosamma mellanmål som ökar dina energinivå.
Vätskebrist. En mugg kaffe till frukosten – och sedan behöver du inte dricka mer innan du når lunch. Det stämmer tyvärr inte. Det är viktigt för ditt välmående att du kommer ihåg att dricka vatten – och gärna rikligt med det. Faktum är att man helst ska dricka en och en halv liter om dagen och gärna mer under varma perioder, eller om man har tränat.
För lite motion. Om du känner dig trött och utbränd, så kan en rask joggingtur vara det sista du känner för. Men vill du ha mer energi så lönar det sig att dra på dig löparskorna och komma igång. Ju mer energi du gör av med, desto mer energi kommer du känna att du kommer att få igen efteråt. Så även om det kan verka oöverstigligt de första gångerna, lönar det sig att komma ut och röra på kroppen.
Stress. Stress kan leda till sömnsvårigheter och när du sover dåligt på natten kan du känna dig trött och illamående under dagen. Om du misstänker att du är stressad bör du ta en titt på vad som orsakar det och försöka att åtgärda det.
Skärmar. TV-skärmen, skärmen på telefonen och skärmen på din surfplatta. Det är aldrig långt till närmaste skärm. Oavsett vilken skärm du dras till kommer du att bombarderas med information som du i större eller mindre grad måste försöka att relatera till – och det tär på din energi. Därför kan du med fördel ge dig själv lite skärmfri tid och till exempel sätta dig ner med en bra bok istället.
Brist på järn. Särskilt kvinnor löper risk att drabbas av järnbrist. Med den månatliga menstruationen utsöndras blod och därmed även järn. Järn hjälper till att minska trötthet och utmattning, och ett av de vanligaste symtomen på järnbrist är trötthet.
Brist på sömn. Att komma i säng i tid är inte alltid lätt. Det är dock viktigt för din energinivå att du får tillräckligt med sömn. Faktum är att du bör ha mellan 7 och 9 timmar varje natt. Om du har svårt att sova finns det flera bra tips på hur du kan hjälpa sömnen på väg.
Ibland finns det en eller flera goda anledningar till att mungiporna är vända nedåt och man känner sig irriterad och på dåligt humör. Andra gånger kan det vara lite av ett mysterium. Om du behöver få upp humöret finns det ett antal saker du kan testa.
Flytta ditt fokus till något positivt. Dåligt humör kan vara lite av en ond spiral. Om du upplever perioder där humöret är dåligt kan det plötsligt vara mycket lättare att upptäcka allt du tycker är irriterande och nedslående. Ta istället en aktiv syn på vad som är bra med din dag, och kom till exempel överens med dig själv om att du varje kväll ska komma ihåg tre bra saker som dagen har fört med sig.
Skrota ambitionerna och acceptera en dålig dag. Vissa dagar är dåliga. Punkt. Och det är okej. Om du på förutom att ha en dålig dag också är sur på dig själv för att du inte har varit på bra humör, då blir det snabbt mycket värre. Så skrota ambitionerna om att varje dag ska vara fantastisk och acceptera istället en dålig dag då och då.
Vad gör dig glad? Vi är till stor del ansvariga för vår egen lycka. Så om du känner dig ledsen under en period, tänk på vilka aktiviteter som brukar göra dig glad och se sedan till att avsätta tid för just de sakerna i din vardag. Älskar du att läsa bra böcker, åka på fisketur med kompisarna eller koppla av med en skön spabehandling eller är det något helt annat som ger dig en känsla av lugn och välmående i kroppen?
Berätta. Behöver sinnet en ventil? Ibland kan det hjälpa att sätta ord på alla tankar som ger oreda i huvudet. Kanske har du en vän, en partner eller familjemedlem som kan lyssna? Alternativt kan du skriva ner dina problem på papper och få ut dem ur kroppen på det sättet.
Var social. Känslan av att tillhöra och vara en del av en gemenskap kan lindra vemod. Förutom att umgänget distraherar sorgliga tankar så påverkas du också av andras humör. Är du i positivt sällskap är det stor sannolikhet för att det sprider sig till ditt eget humör.
Gör något bra för andra. Det är viktigt att vara snäll mot sig själv, men det är också bra för humöret att göra något bra för andra. Så köp en bukett blommor till någon du tycker om, hjälp en kompis med motorcykeln, baka en tårta eller bjud barnbarnen på en rolig aktivitet.
Le. Om du är arg och ledsen, le då. Det låter helt galet, men det är faktiskt inte så tokigt som det låter. Å ena sidan får ditt leende automatiskt din omgivning att le tillbaka, vilket kan lyfta humöret, och å andra sidan kan du med ditt leende lura din hjärna att tro att du faktiskt är lycklig.
Sola lite. Solljus har en positiv effekt på ditt humör och det är därför viktigt att du kommer ut varje dag och får lite dagsljus.
Har du tagit en promenad längs vattnet eller runt skogen, då vet du redan att naturen fungerar lite som balsam för själen. Men det finns flera sätt som naturen kan hjälpa ditt humör och din energi på vägen. Det finns faktiskt flera naturbaserade produkter som kan bidra till ett bättre humör och minska känslan av trötthet och utmattning.
Om du känner dig markant trött och ledsen under en längre tid bör du uppsöka läkare.