Frågor och svar

Vi hjälper dig gärna att besvara alla dina frågor.
Nedan hittar du de vanligaste frågor vi får samt svaren.
Om du har andra frågor är du välkommen att kontakta oss.
Vi finns vid telefonerna alla vardagar från kl 8:00 till 16:00

Abonnemang

  • Vad är ett abonnemang?

    Abonnemang innebär att du automatiskt får hem en ny leverans av dina kosttillskott innan burken är tom. Med ett abonnemang/prenumeration har vi gjort det lättare för dig. Du kan ta ditt dagliga tillskott utan att behöva beställa nytt varje gång. Denna tjänsten innebär att du inte riskerar att få slut på tabletterna.

  • Jag har för många tabletter. Vad kan jag göra åt det?

    För att kunna ge en bra service är det viktigt att du berättar för oss om du använder en annan dosering. Vi ber dig att ringa vår kundtjänst, så vi kan anpassa ditt abonnemang/prenumeration efter dina önskemål.

  • Kan jag få leveransen / produkten tidigare?

    Ja självklart. Om du önskar att få en produkt tidigare än vanligt, t.ex. om du ska åka på semester, berätta bara för oss så snart som möjligt så kommer vi i kundtjänst att ta hand om det. Observera att leveranstiden är cirka en vecka.

  • Hur kan jag avsluta den pågående abonnemang?

    Du kan enkelt stoppa ditt pågående abonnemang på vår websida under My Wellvita. Du kan också kontakta kundservice på tel. 0223-50 03 50

  • Kan jag ändra mitt abonnemang?

    Ja, du kan enkelt ändra ditt abonnemang. Ring vår kundtjänst på tel 0223-50 03 50, vi anpassar ditt abonnemang efter dina behov.

  • Kan jag ha flera abonnemang samtidigt?

    Ja, du kan ha alla abonnemang du vill ha.

Leverans

  • Hur lång är leveranstiden?

    Leveranstiden är mellan 3-6 vardagar. Beställningar mottagna före kl.14 Skickas samma dag. Beställningar som kommer efter kl. 14 och på helger eller helgdagar, skickas den första arbetsdagen.

  • Betalar jag för frakt?

    Ja, porto och frakt kostar 39,00 SEK.

  • Kommer jag få ett mail / SMS när mitt paket levereras?

    Beroende på om du har angett e-post och / eller mobilnummer kommer du att meddelas när ditt paket är klar för att skickas.

  • Jag har inte fått mitt paket efter 7 vardagar. Hur gör jag?

    Vi beklagar om du inte har fått ditt paket inom det utlovade antalet dagar. Kontakta vår kundtjänst på tel: 0223-50 03 50 eller e-post: kundservice@wellvita.se. Då kommer vi att kontakta leverantören och åtgärda felet så fort som möjligt.

  • Kan jag spåra mitt paket?

    Ja, det finns spårning på det första paketet av ett nytt abonnemang på ditt kundkonto.

  • Jag får flera produkter från Wellvita. Kan de skickas tillsammans?

    Självklart kan det ordnas. Kontakta kundtjänst så tar vi reda på när det passar dig bäst att få ändrat till samleverans.

  • Varför levereras inte mina produkter samtidigt?

    Leveranstiden beror på beställningstidpunkten och vilket leveransintervall det är på den produkt du har beställt. Kontakta gärna kundtjänst så hjälper vi till att samla ihop allt för en leveranstid åt dig.

  • Kan man leverera till en annan adress?

    Ja, om du vill ha din leverans till en annan adress, även om det bara är under en period (sommarboende kanske) - kontakta vår kundtjänst, de ser till att rätta leveransadressen efter ditt önskemål.

  • När får jag min nästa leverans?

    Din nästa leverans beror på om det är en abonnemangsprodukt på 30 eller 60 dagar. Vi skickar alltid några dagar innan din tidigare leverans tar slut, så att du aldrig får slut på din produkt

  • Om jag får leverans för ofta?

    Inga problem, kontakta vår kundtjänst så anpassar de leveransen så att den motsvarar dina önskemål.

Betalning

  • Hur kan jag betala?

    Du kan betala direkt på vår hemsida med Visakort, Mastecard, Klarna, apple pay eller PayPal

  • Vilka kreditkort kan jag betala med?

    Vi accepterar Visakort och Mastercard.

  • Har jag möjlighet att betala efter att jag har fått mitt paket?

    Ja du kan välja att betala med faktura, som då medföljer i paketet och som betalas efter leverans.

  • Hur betalar jag om jag beställer via telefon?

    Om du väljar att beställa genom att ringa vår kundservice kommer de att få ett mail eller sms med en betalningslänk som du kan använda för att betala din order.
    Du kan också välja att betala med faktura som skickas med din order och betalas efter leverans.

  • Hur betalar jag med PayPal?

    När du betalar med PayPal använder du ditt PayPal konto. Du behöver du bara din e-postadress, lösenord och det betalkort du har kopplat till ditt konto.

  • Hur betalar jag via Klarna?

    Du följer enkelt de anvisningar du får vid beställningen och använder ditt Klarnakonto som du normalt gör.

  • Kan jag teckna ett betalningsavtal?

    Ja, om du får en faktura från oss angående din beställning kan du registrera denna för en betaltjänst via din bank.

  • När drar ni beloppet från mitt konto?

    Beloppet dras först när vi skickar den beställda varan till dig.

Retur

  • Jag har mottagit fel produkt. Vad gör jag?

    Vi beklagar att du fick fel produkt. Vänligen kontakta kundservice på tel. 0223 50 03 50 eller e-post: kundeservice@wellvita.se då hjälper vi dig.

  • Tänk om jag ångrar mitt köp?

    Du har alltid 14 dagars ångerrätt på ditt första köp av en produkt. Kontakta vår kundtjänst för att få hjälp med proceduren.

  • Jag vill returnera mitt paket. Hur gör jag det?

    Om du vill returnera den första leveransen av en produkt med löpande leverans, vänligen kontakta kundservice på tel. 0223 50 03 50 OBS! Det finns ingen ångerrätt vid den andra eller efterföljande leveranser av en produkt med löpande leveranser.

  • Måste jag betala för att returnera en produkt?

    Ja, du måste betala fraktkostnaden själv. Spara kvittot på att du har returnerat en produkt. Det är ditt ansvar att följa upp på återlämnandet av produkten. Om du vill returnera den första leveransen av en produkt med löpande leveranser, vänligen kontakta kundservice på tel. 0223 50 03 50
    OBS! Det finns ingen ångerrätt vid den andra eller efterföljande leveranser av en produkt vid löpande leveranser.

Produkter

  • Jag har fått fel produkt, vad gör jag?

    Vi beklagar att du fick fel produkt. Vänligen kontakta vår kundtjänst på tel..0223-50 03 50 eller e-post: kund service@wellvita.se då hjälper vi dig.

  • Finns det några biverkningar av produkterna?

    Alla våra kosttillskott är baserade på naturliga ingredienser och är därför i princip fria från biverkningar. Om du ändå skulle får en allergisk reaktion kan du vara överkänslig mot en eller flera av de naturliga ingredienserna. Vänligen kontakta vår kundtjänst på telefon 0223 50 03 50 om du upplever något onormalt.

  • Kan jag använda kosttillskott tillsammans med mina mediciner?

    Om du är osäker på om du kan ta Wellvitas produkter med dina mediciner rekommenderar vi att du frågar din läkare först.

  • Kan jag dela tabletterna?

    Ja, men det är viktigt att du tar allt i omedelbart. Om möjligt svälj tabletten hel. Vissa tabletter har ett "skyddande lager" som inte längre fungerar om du delar tabletten. Om du har svårt att svälja tabletten hel kan du försöka att svälja tabletten med en vätska som har en lite tjockare konsistens än vatten - t.ex. juice.

  • När ska jag ta mitt kosttillskott?

    Det finns ingen regel för när du ska ta dina kosttillskott. Först och främst har det att göra med vad kosttillskott används för. Om du är osäker när du ska ta din kosttillskott, är du välkommen att kontakta kundtjänst. Då ser vi på vilken produkt du använder och när det är bäst för dig att ta den.

  • Kan jag ta för många vitaminer?

    Ja, var uppmärksam på vad som anges på förpackningen som RI (referens intag). Detta är procentandelen av den rekommenderade dagliga dosen. Om du tar flera kosttillskott, jämför dem med varandra och lägg till värdena på samma ingredienser. Så länge du håller dig under 100% RI är det en säker daglig dos.

  • Finns det laktos i produkterna?

    Nej, det finns ingen laktos i några av våra produkter. Så du kan tryggt ta våra produkter om du lider av laktosintolerans.

  • Kan det finnas spår av nötter i produkterna?

    Nej, det finns inga nötter i några av våra produkter. Så du kan tryggt ta våra produkter om du är allergisk mot nötter.

  • Finns det gluten i produkterna?

    Nej, det finns inte gluten i några av Wellvitas produkter. MYCKET känsliga människor kan reagera på maltodextrin. Normalt är europeisk maltodextrin tillverkad av potatis och innehåller inte gluten.

  • När kan jag förvänta mig att min produkt ska fungera?

    Det tar tid innan effekten av ett kosttillskott kan märkas, och effekten kommer kontinuerligt över tid. Som en generell utgångspunkt kan man säga att den slutliga effekten märks efter ca 10-12 veckors användning.

Övrigt

  • Hur kan jag kontakta Wellvita?

    Om du behöver vägledning, har frågor eller behöver kontakta oss av andra orsaker kan du ringa vår kundservice på telefon 0223-50 03 50 under öppettider, måndag - fredag från 08.00 till 16.00, eller kontakta oss via e-post: kundservice@wellvita.se.

  • Vilka öppettider har ni?

    Kundtjänst är öppet måndag-fredag från 8:00 till 16:00. Om du vill kontakta oss utanför öppettiderna kan du skicka ett e-postmeddelande till kundservice@wellvita.se - Vi återvänder till dig påföljande dag - eller måndag om du skriver till oss i helgen.

  • Kan jag köpa Wellvitas produkter i fysiska butiker?

    Nej, du kan bara hitta och köpa våra produkter på vår webbplats. Genom att sälja direkt till våra kunder via hemsidan, är det möjligt att erbjuda ett bättre pris eftersom vi har tagit bort dyra mellanled.

  • Hur kan jag beställa?

    Du kan beställa direkt från vår webbplats eller beställa genom att kontakta vår kundtjänst på tel. 0223-50 03 5.

  • Hur kan jag avsluta prenumerationen på nyhetsbrevet?

    Du kan enkelt avsluta prenumerationen genom att klicka på länken " Avsluta prenumerationen längst ner i varje nyhetsbrev. Följ sedan instruktionerna. Du är också välkommen att kontakta kundservice - vi hjälper dig.

  • Varför kan jag inte svara på e-postmeddelanden som jag har fått från Wellvita?

    Vissa e-postmeddelanden som vi skickar genereras automatiskt från "no reply". Dessa e-postmeddelanden kan därför inte besvaras. Du kan istället skicka e-post till: kundservice@wellvita.se