Spara minst 20% varje gång
Köp dina favoritprodukter som ett abonnemang och spara varje gång.
Vi leverar direkt till din brevlåda, precis när du behöver den.
Kontaktinformation
Wellvita AB
Org.nr: 556671–6873
Kanalstråket 1
433 76 Jonsered
Tel 0223-50 03 50
E-post: kundservice@wellvita.se
Avtal med Wellvita AB ingås på svenska. Wellvita AB levererar i Sverige, men inte till Åland.
Alla priser anges i SEK och är inklusive moms och andra skatter. Alla priser kan uppdateras kontinuerligt. På alla leveranser tillkommer 39 kronor i porto och frakt.
Wellvita använder nordiska distributörer och du kan förvänta dig att motta dina produkter inom 3 till 6 vardagar. Om du inte har fått din leverans senast 8 vardagar efter din beställning, vänligen kontakta kundservice på telefon 0223-50 03 50 måndag till fredag 8:00-16:00 eller via mail: kundservice@wellvita.se
Om din beställning överstiger vårt maxbelopp på 700:- för online beställningar, kan den komma att avvisas i vårt system på grund av säkerhets skäl.
Vi ber dig därför vänligen kontakta vår kundservice och beställa via telefon vid order på 700:- eller mer.
Alla abonnemang fungerar som ett individuellt anpassade abonnemang utan bindningstid eller köptvång.
Wellvita kontrolleras av danska läkemedelsstyrelsen och har tillstånd att saluföra receptfria läkemedel.
Observera att när du godkänner våra handelsvillkor bekräftar du samtidigt att du är 18 år när du köper läkemedel från Wellvita.
Läkemedel är undantagna Wellvitas ångerrätt och kan INTE returneras till Wellvita på grund av de särskilda kvalitetskrav som gäller läkemedel. Om ett läkemedel returneras kommer det att destrueras och ska betalas av kunden.
Våra produkter är olika sammansatta. Ändå kan man säga att för de flesta produkter är det avgörande att du tar produkten regelbundet och under en längre tid om du vill uppnå bästa effekt av den produkt du får levererat och som du har abonnemang på.
Tidsperioden du behöver för att inta produkten kan variera från produkt till produkt. Enligt vår erfarenhet uppnås den största belåtenheten hos de av våra kunder som lyckas ta produkten regelbundet, och. under en längre tid.
Under abonnemangstiden kommer vi därför – som en del av vår kundservice, kontakta dig via telefon och/eller mail, för att erbjuda dig stöd i användandet av produkten.
Wellvitas produkter lever upp till de svenska myndigheternas krav. Wellvita påtar sig produktansvar mot dig enligt gällande lagstiftning. Wellvitas ersättningsansvar vid alla fordringar är begränsat till det belopp som motsvarar priset på varan du har köpt.
När du beställer från Wellvita AB erbjuds du olika betalningsmetoder i samband med att din beställning genomförs. Endast de betalningsmetoder som erbjuds kan användas.
Vi påpekar att vid betalning där banköverföring används ges ingen täckning via invändningsrätt.
Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet.
När du beställer från Wellvita AB erbjuds du olika betalningsmetoder i samband med att din beställning genomförs. Endast de betalningsmetoder som erbjuds kan användas.
Vi påpekar att vid betalning där banköverföring används ges ingen täckning via invändningsrätt.
Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet.
När du har beställt en vara från Wellvita AB och väljer att betala med faktura skickas fakturan tillsammans med din beställning. Du har 14 dagar från fakturadatumet på dig att betala.
Du kan vid beställningen välja att betala direkt med kort.
Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet. För din säkerhet är alla transaktioner krypterade. Vi garanterar att din information behandlas konfidentiellt. All information skickas krypterad och är därmed skyddad.
Vi drar inte beloppet förrän din beställning har skickats till dig.
Om transaktionen godkänns kommer beloppet att reserveras omedelbart och du får en orderbekräftelse via e-post. Beloppet kommer att dras från ditt konto när vi skickar din beställning.
Om transaktionen godkänns kommer beloppet att reserveras omedelbart. Beloppet kommer att dras från ditt konto när vi skickar din beställning.
Om en online betalningsmetod inte godkänns, kommer detta, samt förfallodatum, att framgå av fakturan som skickas med din beställning. Kontakta din bank eller kortutgivare om du har frågor om varför din betalning inte kunde godkännas. Om ett fel uppstår eller betalningen avbryts går beställningen inte igenom. Om du är osäker på om din beställning har behandlats, kontakta kundservice på tel:0223-50 03 50.
Vår partner Klarna är en pålitlig betalningsleverantör som erbjuder flexibla shopping- och shoppingupplevelser till konsumenter över hela världen. Vilka alternativ de erbjuder står på deras hemsida. Följ helt enkelt instruktionerna du får från Klarna när du genomför ditt köp.
När du betalar med PayPal använder du ditt PayPal konto. Du behöver du bara din e-postadress, lösenord och det betalkort du har kopplat till ditt konto.
Har du en iPhone eller Apple Watch kan du använda ditt Apple Pay konto
som betalningsmetod hos oss.
När du väljer betalning med kreditkort eller Klarna, i samband med din online beställning, ger du även samtycke till att vi automatiskt får dra framtida belopp från det angivna kontot. Vi drar beloppet samma dag som vi skickar leveransen till din angivna adress.
Vi påpekar att vid betalning där banköverföring används ges ingen täckning via invändningsrätt.
Ditt betalningsavtal upphör automatiskt om du säger upp ditt abonnemang på produkten/produkterna. Det innebär att du inte behöver göra något annat än att säga upp din leverans – betalningsavtalet upphävs med denna åtgärd.
Uppsägning av ditt abonnemang
Om betalningen uteblir, kommer vi att skicka dig
Om du har upplyst oss om din e-postadress kommer de två första,
1. påminnelse och 2. betalningspåminnelse, att skickas till dig via e-post.
Den 3. och sista inkassovarning skickas till din hemadress som vanlig brevpost.
På betalningspåminnelsen och inkassovarningen tillkommer en fast avgift på 60 kr i enlighet med svensk lag. Ingen dröjsmålsränta debiteras. Om betalning fortfarande har uteblivit på inkassovarningens förfallodatum, förbehåller vi oss rätten att överlämna ärendet till inkasso utan ytterligare meddelanden.
Vi vill göra dig uppmärksam på att det tillkommer extra avgifter från inkassobyrån för indrivning av skulden.
Uppsägning av en produkt som har beställts med abonnemang måste göras senast tio dagar efter leveransdatum för den produkt som ska avslutas.
Uppsägning kan göras via länken nedan eller genom att kontakta Wellvita på telefon 0223-50 03 50
Klicka här för att fortsätta eller pausa/avsluta abonnemanget.
Om du returnerar din andra eller senare leveranser av en produkt som har beställts med abonnemang har Wellvita redan haft kostnader för hantering och frakt, du kommer därför att få en faktura på 99 kr för att täcka administration och frakt.
När du köper/beställer kosttillskott med Wellvita abonnemangsservice har du 14 dagars ångerrätt,
men endast på första leveransen.
OBS! Läkemedel (som Revalenk) är undantagna Wellvitas ångerrätt och kan inte returneras till Wellvita på grund av de särskilda kvalitetskraven som gäller läkemedel. Om ett läkemedel returneras kommer det att destrueras och skall betalas av kunden.
Ångerrätt gäller inte på abonnemangsservice av efterföljande leveranser. Om du vill pausa eller säga upp ditt avtal för löpande leveranser med abonnemang måste du meddela Wellvita detta. Vi behöver informationen i god tid så vi kan stoppa försändelserna till dig. Uppsägningen kan göras genom att kontakta kundtjänst på telefon 0223-50 03 50 eller på www.wellvita.se.
Ångerrätten upphör att gälla 14 dagar efter den dag du mottog din vara eller när du får den sista varan levererat i samma order. Detta gäller order där flera olika varor har beställts samtidigt, men har levererats var för sig.
Du måste informera oss inom 14 dagar efter mottagandet om att du vill avbryta ditt köp. Anmälan ska lämnas via e-post till: kundservice@wellvita.se telefon: 0223-50 03 50 eller genom att använda standardblanketten för ångerrätt. I ditt meddelande måste du tydligt klargöra för oss att du önskar att nyttja din ångerrätt.
OBS! Ångerrätten gäller endast första beställningen av en vara.
Wellvita AB
Kanalstråket 1
433 76 Jonsered
Du måste bifoga fakturan (eller annan dokumentation för ditt köp hos oss) när du returnerar en vara. När du returnerar bör du se till att varorna är ordentligt inslagna. Du har själv ansvaret för varorna tills vi har mottagit och godkänt dina returprodukter. Spara därför kvittot, eventuellt spårnummer och kollinummer.
Du ska själv betala Kostnaden för att returnera varorna när du ångrar dig. Vänligen observera att vi inte tar emot paket som skickas mot postförskott.
Om du utövar din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar som har erhållits från dig, inklusive fraktkostnader, för att skicka paketet tillbaka utan obefogat dröjsmål och alltid inom 14 dagar från dagen då vi har mottagit din retur. Återbetalning sker genom kontoöverföring.
Du kan förlora ditt inbetalda belopp helt eller delvis. Detta sker i de fall då värdet på produkten är nedsatt genom:
Lagen om brister och klagomål gäller. Du har 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten innebär att om varan är försämrad eller har en defekt kan du antingen få varan ersatt eller pengarna tillbaka beroende på den specifika situationen. Reklamationsrätten begränsas av produktens naturliga hållbarhet.
Du måste reklamera så snart som möjligt efter att du har upptäckt en brist eller ett fel. Kontakta kundservice antingen skriftligt kundservice@wellvita.se eller per telefon 0223-50 03 50.
Du kan även använda denna reklamationsblankett.
Om Reklamationen är berättigad, kommer vi naturligtvis att betala tillbaka fraktkostnaderna för att skicka varorna tillbaka till oss enligt aktuella priser från PostNord. Om reklamationen inte är berättigad måste du själv betala alla utgifter för transport. Kom ihåg att varan alltid måste skickas i rätt förpackning och begär kvitto för leverans. Du har även ansvaret för paketet/varorna till Wellvita har mottagit försändelsen. Spara därför alltid kvittot med information om fraktkostnader och eventuellt spår- och kollinummer.
Vi accepterar inte paket/brev som skickas med postförskott eller till postombud.
Wellvita AB kan ensidigt ändra dessa köpevillkor. Ändringar kommer först att träda i kraft 14 dagar efter att du har fått de ändrade köpevillkoren, antingen tillsammans med varuleverans eller per post eller e-post.
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
E-post: arn@arn.se
https://www.arn.se/konsument
Överklagan inom EU
Om du som konsument är bosatt i ett annat EU-land än Sverige kan du överklaga till
EU-kommissionens klagomål online: http://ec.europa.eu/odr
När du köper en produkt på hemsidan samlar vi information om dig. Det rör sig om namn, adress, e-postadress, telefonnummer. Information om vilka produkter du köper och eventuellt har returnerat. Informationen samlas in för att kunna leverera produkterna till dig. För ytterligare information, se Wellvitas personuppgifter.
Denna blankett är klar och returneras endast om ångerrätten tas i anspråk
Vi behandlar alla personuppgifter konfidentiellt och i enlighet med Personuppgiftslagen PUL (1998:204).
Köp dina favoritprodukter som ett abonnemang och spara varje gång.
Vi leverar direkt till din brevlåda, precis när du behöver den.
På Wellvita är vi stolta över våra produkters goda effekt. De fungerar för de flesta – därför erbjuder vi ersättning till de som inte upplever önskad effekt efter 3 månaders användning. Med vår nöjdhets-garanti får du möjlighet att prova ett nytt kosttillskott med 100 SEK i rabatt, så att du kan hitta en produkt som passar dig.
Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Kontakta oss på kundservice@wellvita.se eller på telefon: 0223-50 03 50
Du kan ändra eller pausa ditt abonnemang när som helst.
Vi hjälper dig gärna att besvara alla dina frågor.
Nedan hittar du de vanligaste frågor vi får samt svaren.
Om du har andra frågor är du välkommen att kontakta oss.
Vi finns vid telefonerna alla vardagar från kl 8:00 till 16:00
Abonnemang innebär att du automatiskt får hem en ny leverans av dina kosttillskott innan burken är tom. Med ett abonnemang/prenumeration har vi gjort det lättare för dig. Du kan ta ditt dagliga tillskott utan att behöva beställa nytt varje gång. Denna tjänsten innebär att du inte riskerar att få slut på tabletterna.
För att kunna ge en bra service är det viktigt att du berättar för oss om du använder en annan dosering. Vi ber dig att ringa vår kundtjänst, så vi kan anpassa ditt abonnemang/prenumeration efter dina önskemål.
Ja självklart. Om du önskar att få en produkt tidigare än vanligt, t.ex. om du ska åka på semester, berätta bara för oss så snart som möjligt så kommer vi i kundtjänst att ta hand om det. Observera att leveranstiden är cirka en vecka.
Du kan enkelt stoppa ditt pågående abonnemang på vår websida under My Wellvita. Du kan också kontakta kundservice på tel. 0223-50 03 50
Ja, du kan enkelt ändra ditt abonnemang. Ring vår kundtjänst på tel 0223-50 03 50, vi anpassar ditt abonnemang efter dina behov.
Ja, du kan ha alla abonnemang du vill ha.
Leveranstiden är mellan 3-6 vardagar. Beställningar mottagna före kl.14 Skickas samma dag. Beställningar som kommer efter kl. 14 och på helger eller helgdagar, skickas den första arbetsdagen.
Ja, porto och frakt kostar 39,00 SEK.
Beroende på om du har angett e-post och / eller mobilnummer kommer du att meddelas när ditt paket är klar för att skickas.
Vi beklagar om du inte har fått ditt paket inom det utlovade antalet dagar. Kontakta vår kundtjänst på tel: 0223-50 03 50 eller e-post: kundservice@wellvita.se. Då kommer vi att kontakta leverantören och åtgärda felet så fort som möjligt.
Ja, det finns spårning på det första paketet av ett nytt abonnemang på ditt kundkonto.
Självklart kan det ordnas. Kontakta kundtjänst så tar vi reda på när det passar dig bäst att få ändrat till samleverans.
Leveranstiden beror på beställningstidpunkten och vilket leveransintervall det är på den produkt du har beställt. Kontakta gärna kundtjänst så hjälper vi till att samla ihop allt för en leveranstid åt dig.
Ja, om du vill ha din leverans till en annan adress, även om det bara är under en period (sommarboende kanske) - kontakta vår kundtjänst, de ser till att rätta leveransadressen efter ditt önskemål.
Din nästa leverans beror på om det är en abonnemangsprodukt på 30 eller 60 dagar. Vi skickar alltid några dagar innan din tidigare leverans tar slut, så att du aldrig får slut på din produkt
Inga problem, kontakta vår kundtjänst så anpassar de leveransen så att den motsvarar dina önskemål.
Du kan betala direkt på vår hemsida med Visakort, Mastecard, Klarna, apple pay eller PayPal
Vi accepterar Visakort och Mastercard.
Ja du kan välja att betala med faktura, som då medföljer i paketet och som betalas efter leverans.
Om du väljar att beställa genom att ringa vår kundservice kommer de att få ett mail eller sms med en betalningslänk som du kan använda för att betala din order.
Du kan också välja att betala med faktura som skickas med din order och betalas efter leverans.
När du betalar med PayPal använder du ditt PayPal konto. Du behöver du bara din e-postadress, lösenord och det betalkort du har kopplat till ditt konto.
Du följer enkelt de anvisningar du får vid beställningen och använder ditt Klarnakonto som du normalt gör.
Ja, om du får en faktura från oss angående din beställning kan du registrera denna för en betaltjänst via din bank.
Beloppet dras först när vi skickar den beställda varan till dig.
Vi beklagar att du fick fel produkt. Vänligen kontakta kundservice på tel. 0223 50 03 50 eller e-post: kundeservice@wellvita.se då hjälper vi dig.
Du har alltid 14 dagars ångerrätt på ditt första köp av en produkt. Kontakta vår kundtjänst för att få hjälp med proceduren.
Om du vill returnera den första leveransen av en produkt med löpande leverans, vänligen kontakta kundservice på tel. 0223 50 03 50 OBS! Det finns ingen ångerrätt vid den andra eller efterföljande leveranser av en produkt med löpande leveranser.
Ja, du måste betala fraktkostnaden själv. Spara kvittot på att du har returnerat en produkt. Det är ditt ansvar att följa upp på återlämnandet av produkten. Om du vill returnera den första leveransen av en produkt med löpande leveranser, vänligen kontakta kundservice på tel. 0223 50 03 50
OBS! Det finns ingen ångerrätt vid den andra eller efterföljande leveranser av en produkt vid löpande leveranser.
Vi beklagar att du fick fel produkt. Vänligen kontakta vår kundtjänst på tel..0223-50 03 50 eller e-post: kund service@wellvita.se då hjälper vi dig.
Alla våra kosttillskott är baserade på naturliga ingredienser och är därför i princip fria från biverkningar. Om du ändå skulle får en allergisk reaktion kan du vara överkänslig mot en eller flera av de naturliga ingredienserna. Vänligen kontakta vår kundtjänst på telefon 0223 50 03 50 om du upplever något onormalt.
Om du är osäker på om du kan ta Wellvitas produkter med dina mediciner rekommenderar vi att du frågar din läkare först.
Ja, men det är viktigt att du tar allt i omedelbart. Om möjligt svälj tabletten hel. Vissa tabletter har ett "skyddande lager" som inte längre fungerar om du delar tabletten. Om du har svårt att svälja tabletten hel kan du försöka att svälja tabletten med en vätska som har en lite tjockare konsistens än vatten - t.ex. juice.
Det finns ingen regel för när du ska ta dina kosttillskott. Först och främst har det att göra med vad kosttillskott används för. Om du är osäker när du ska ta din kosttillskott, är du välkommen att kontakta kundtjänst. Då ser vi på vilken produkt du använder och när det är bäst för dig att ta den.
Ja, var uppmärksam på vad som anges på förpackningen som RI (referens intag). Detta är procentandelen av den rekommenderade dagliga dosen. Om du tar flera kosttillskott, jämför dem med varandra och lägg till värdena på samma ingredienser. Så länge du håller dig under 100% RI är det en säker daglig dos.
Nej, det finns ingen laktos i några av våra produkter. Så du kan tryggt ta våra produkter om du lider av laktosintolerans.
Nej, det finns inga nötter i några av våra produkter. Så du kan tryggt ta våra produkter om du är allergisk mot nötter.
Nej, det finns inte gluten i några av Wellvitas produkter. MYCKET känsliga människor kan reagera på maltodextrin. Normalt är europeisk maltodextrin tillverkad av potatis och innehåller inte gluten.
Det tar tid innan effekten av ett kosttillskott kan märkas, och effekten kommer kontinuerligt över tid. Som en generell utgångspunkt kan man säga att den slutliga effekten märks efter ca 10-12 veckors användning.
Om du behöver vägledning, har frågor eller behöver kontakta oss av andra orsaker kan du ringa vår kundservice på telefon 0223-50 03 50 under öppettider, måndag - fredag från 08.00 till 16.00, eller kontakta oss via e-post: kundservice@wellvita.se.
Kundtjänst är öppet måndag-fredag från 8:00 till 16:00. Om du vill kontakta oss utanför öppettiderna kan du skicka ett e-postmeddelande till kundservice@wellvita.se - Vi återvänder till dig påföljande dag - eller måndag om du skriver till oss i helgen.
Nej, du kan bara hitta och köpa våra produkter på vår webbplats. Genom att sälja direkt till våra kunder via hemsidan, är det möjligt att erbjuda ett bättre pris eftersom vi har tagit bort dyra mellanled.
Du kan beställa direkt från vår webbplats eller beställa genom att kontakta vår kundtjänst på tel. 0223-50 03 5.
Du kan enkelt avsluta prenumerationen genom att klicka på länken " Avsluta prenumerationen längst ner i varje nyhetsbrev. Följ sedan instruktionerna. Du är också välkommen att kontakta kundservice - vi hjälper dig.
Vissa e-postmeddelanden som vi skickar genereras automatiskt från "no reply". Dessa e-postmeddelanden kan därför inte besvaras. Du kan istället skicka e-post till: kundservice@wellvita.se