Handelsvillkor

Kontaktinformation

Wellvita AB
Org.nr: 556671–6873
Rååvägen 30
252 70 Råå
Tel 0223-50 03 50
E-post: kundservice@wellvita.se 

Ansvar 

Wellvitas produkter rättar sig efter de svenska myndigheternas krav. Wellvita påtar sig produktansvar mot dig enligt gällande lagstiftning. Wellvitas ersättningsansvar vid alla fordringar är begränsat till det belopp som motsvarar priset på varan du har köpt. 

Beställning och leverans 

Avtal med Wellvita AB ingås på svenska. Wellvita AB levererar i Sverige, men inte till Åland. Du måste ha fyllt 18 år för att kunna handla hos oss.  

Samtliga priser anges i SEK och är inklusive moms och andra avgifter. Alla priser kan uppdateras kontinuerligt. På alla leveranser tillkommer 39 kronor i porto och frakt.  

Wellvita använder nordiska distributörer och du kan förvänta dig att motta dina produkter inom 3 till 6 vardagar. Om du inte har fått din leverans senast 8 vardagar efter din beställning, vänligen kontakta kundservice på telefon 0223-50 03 50 måndag till torsdag 8:00-16:00 samt fredag 8:00-14.30 eller via mail: kundservice@wellvita.se  

Om din beställning överstiger vårt maxbelopp på 900: - för online beställningar, kan den komma att avvisas i vårt system på grund av säkerhetsskäl. Vi ber dig därför vänligen kontakta vår kundservice och beställa via telefon vid beställningar på 900: - eller mer.   

Abonnemangsservice 

När du köper en produkt med abonnemang är abonnemanget utan bindningstid, uppsägningstid eller köpskyldighet.  

Som en del av vår service gällande abonnemang kommer vi att kontakta dig via telefon och/eller e-post under din abonnemangstid för att stödja dig i användandet av produkten. Vanligtvis kan man säga om kosttillskott att för de flesta produkter är det avgörande att produkten tas regelbundet och under en längre tid för att kunna uppnå bästa effekt. Hur lång tid du bör ta produkten kan variera från produkt till produkt. Vår erfarenhet säger oss att den största nöjdheten bland våra kunder uppnås om de lyckas ta produkten regelbundet och under en längre tid. Under abonnemangstiden kommer vi därför – som en del av vår kundservice, kontakta dig via telefon och/eller mejl, för att erbjuda dig stöd i användandet av din produkt.   

Introduktions- och kampanjerbjudanden 

Introduktions- och kampanjerbjudanden gäller endast nya kunder, eller kunder som återkommer efter det har gått 6 månaderna eller mer. 

Introduktions- och kampanjerbjudanden gäller endast första leveransen. Efterföljande leveranser faktureras till överenskommet abonnemangspris. 

Betalning 

När du beställer från Wellvita AB erbjuds du olika betalningsmetoder i samband med att du genomför din beställning. Endast de betalningsmetoder som erbjuds kan användas.  

Vi påpekar att vid betalning där banköverföring används ges ingen täckning via invändningsrätt. Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet. 

Betalning via girokort/faktura 

När du har beställt en vara från Wellvita AB och väljer att betala med faktura skickas fakturan tillsammans med din beställning. Du har 14 dagar på dig att betala från fakturadatumet.  

Betalning med kort och andra online-betalningsmetoder 

Du kan vid beställningen välja att betala direkt med kort.  

Vid betalning med kort använder vi oss av 3D Secure, som är en säkerhetslösning för kortköp på internet. För din säkerhet är alla transaktioner krypterade. Vi garanterar att din information behandlas konfidentiellt. All information skickas krypterad och är därmed skyddad.  

Vi drar först beloppet när din beställning har skickats till dig 

När transaktionen godkänns kommer beloppet att reserveras omedelbart, och du får en orderbekräftelse via e-post. Beloppet kommer att dras från ditt konto när vi skickar din beställning.  

Skapa betalningsavtal 

När du väljer att betala för ett beställt abonnemang med någon av de online-betalningsmetoder som erbjuds i samband med din online beställning, samtycker du samtidigt till att vi automatiskt drar framtida belopp från det angivna kontot. Vi kommer att dra beloppet samma dag som vi skickar leveransen till din angivna adress.  

Min betalning accepterades inte 

Om en online betalningsmetod inte godkänns, kommer detta, samt förfallodatum, att framgå av fakturan som skickas tillsammans med din beställning. Kontakta din bank eller kortutgivare om du har frågor om varför din betalning inte kunde godkännas.   

Om ett fel uppstår eller betalningen avbryts går din order inte igenom. Om du är osäker på om din beställning har behandlats, kontakta vår kundservice alla vardagar från klockan 8:00 på Tel: 0223-50 03 50. 

Stoppa betalningsavtal 

Ditt betalningsavtal upphör automatiskt om du säger upp ditt abonnemang på produkten/produkterna. Det innebär att du inte behöver göra något annat än att säga upp din leverans – betalningsavtalet upphävs direkt med denna åtgärd.  

Avsluta ditt abonnemang:  

Du kan Säga upp ditt abonnemang här  eller kontakta kundservice på telefon 0223-50 03 50  

Utebliven betalning 

Om betalningen uteblir, kommer vi att skicka två påminnelser till dig. 

  1. Betalningspåminnelse 
  2. Inkassovarning  

Om du har upplyst oss om din e-postadress kommer den första betalningspåminnelsen, att skickas till dig via e-post.  

Inkassovarningen som är den andra och sista påminnelsen skickas till din hemadress som vanlig brevpost.  

På betalningspåminnelsen och inkassovarningen tillkommer en fast påminnelseavgift på 60 kr i enlighet med svensk lag. Ingen dröjsmålsränta debiteras. Men om betalning fortfarande har uteblivit på inkassovarningens förfallodatum, förbehåller vi oss rätten att överlämna ärendet till inkasso utan ytterligare meddelande.  

Vi vill göra dig uppmärksam på att det alltid tillkommer extra avgifter från inkassobyrån för indrivning av skulden.  

Prisändringar 

Wellvita förbehåller sig rätten att ändra priset på produkter på grund av inflation eller om syftet är att tillgodose ökningar av externa kostnader relaterade till transporter, råvaror och produktionskostnader, såsom löner, värme, vatten och med mera.  

Skulle priset på de produkter/varor du har på abonnemang öka, skickar vi dig ett mejl eller brev om detta. Om du inte accepterar ändringarna, har du möjlighet du säga upp ditt abonnemang innan ändringen kommer att ske. Mejlet/brevet kommer att ange när ändringen träder i kraft. 

Wellvita kan komma att ändra gällande handelsvillkor. Om ändringar görs i villkoren i ditt avtal kommer vi att informera dig via mejl eller brev. Om du inte accepterar ändringarna har du möjlighet att säga upp ditt abonnemang innan ändringen kommer att ske. Mejlet/brevet kommer att ange när ändringen kommer att träda i kraft.   

Ångerrätt 

Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt vid ett enkelköp av kosttillskott. Även när du köper/beställer kosttillskott med Wellvita abonnemangsservice erbjuder vi 14 dagars ångerrätt. Detta endast på den första leveransen.   

Ångerrätt gäller inte på efterföljande leveranser av en abonnemangs produkt. Om du vill pausa, flytta fram, eller säga upp ditt avtal gällande löpande leveranser med abonnemang måste du meddela Wellvita detta. Då ser vi till att ändra enligt önskemål. Vi behöver informationen i god tid så vi hinner att stoppa försändelserna till dig. Uppsägningen kan göras genom att kontakta kundservice på telefon 0223-50 03 50 eller på www.wellvita.se.  

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köptes i samma beställning. Observera att du inte får någon återbetalning för fraktkostnaderna för ditt köp om du ångrar en del av eller hela ditt köp.  

Ångerrätten upphör att gälla 14 dagar efter den dag du mottog din vara eller när du får den sista varan levererat i samma order. Detta gäller order där flera olika varor har beställts samtidigt, men har levererats var för sig. 

Utövande av ångerrätten 

Du måste informera oss inom 14 dagar efter mottagandet om att du önskar att ångra ditt köp.  

Anmälan ska lämnas via e-post till: kundservice@wellvita.se, via telefon: 0223-50 03 50 eller genom att använda standardblanketten för ångerrätt. I ditt meddelande måste du tydligt klargöra för oss att du önskar att nyttja din ångerrätt.  

Du ska bifoga information om den beställning du vill returnera helt eller delvis. Detta kan vara en faktura eller en kopia av den. Minst två av följande uppgifter behövs: webbordernummer, fakturanummer, adress, telefonnummer eller namn som angavs vid beställningen. 

Vid retur bör du se till att varorna är korrekt förpackade. Du ansvarar för varorna tills vi har tagit emot och godkänt din returnerade vara. Spara därför postkvitto och eventuellt spårningsnummer. 

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.  OBS! Ångerrätten gäller endast den första beställningen av en vara.  

Varor returneras/skickas till: 

Wellvita AB 
Rååvägen 30
252 70 Råå   

Du ska själv betala Kostnaden för att returnera varorna när du ångrar dig. Om produkter returneras med för lite porto förbehåller sig Wellvita rätten att debitera dig för saknat porto. Vänligen observera att vi inte tar emot paket som skickas mot postförskott, eller paket som måste hämtas ut hos ett postombud.  

Skicket på varan vid retur 

Vi tar inte emot returer av produkter som har använts eller där förseglingen har brutits. Vid retur av produkten bedömer vi om produktens värde har minskat. En möjlig sådan. eventuell värdeminskning kommer att kvittas mot återbetalning av produkten. 

Det förväntas att produkten kommer att tillskrivas 100 % värdeminskning i de fall varan skadas medan du var ansvarig för den, eller du har hanterat produkten på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa produktens art, egenskaper och hur produkten fungerar. 

Återbetalning av kostnader 

Om du utnyttjar din ångerrätt och uppfyller kraven gällande produktens skick i samband med returen återbetalar vi betalningar som är kopplade till produkten du returnerar, inklusive leveranskostnader. Återbetalning sker genom kontoöverföring.  

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål, och i alla fall senast 14 dagar från det datum då vi mottagit ditt returnerade paket eller på annat sätt informerats om ditt frånträde från avtalet. Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om inte annat avtalats. 

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan om du inte skickar oss dokumentation på att du har returnerat den. 

Reklamationer 

Lagen om brister och klagomål gäller vid reklamation. Du har 24 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten innebär att om varan är försämrad eller har en defekt kan du antingen få varan ersatt eller pengarna tillbaka beroende på den specifika situationen. Reklamationsrätten begränsas av produktens naturliga hållbarhet.  

Du måste reklamera så snart som möjligt efter att du har upptäckt en brist eller ett fel. Kontakta kundservice antingen skriftligt kundservice@wellvita.se eller per telefon 0223-50 03 50. Du kan även använda denna reklamationsblankett.  

Om reklamationen är berättigad, kommer vi naturligtvis att betala tillbaka fraktkostnaderna för att skicka varorna tillbaka till oss enligt aktuella priser från PostNord. Om reklamationen inte är berättigad måste du själv betala alla utgifter för transporten. Kom ihåg att varan alltid måste skickas i rätt förpackning och begär kvitto för leverans. Du har även ansvaret för paketet/varorna till Wellvita har mottagit försändelsen. Spara därför alltid kvittot med information om fraktkostnader och eventuellt spår- och kollinummer. Vi accepterar inte paket/brev som skickas mot postförskott, eller paket som ska hämtas vid ett postombud.   

Överklagande alternativ 

Om vi ​​inte kan hitta en lösning i händelse av en avvikelse och du vill klaga kan du skicka ditt klagomål till: 

Överklagan 
Allmänna Reklamationsnämnden 
ARN 
Box 174 
101 23 Stockholm 
E-post: arn@arn.se 
https://www.arn.se/konsument  

Överklagan inom EU 

Om du som konsument är bosatt i ett annat EU-land än Sverige kan du överklaga till EU-kommissionens klagomål online: http://ec.europa.eu/odr  

Databehandling 

När du köper en produkt på hemsidan samlar vi information om dig. Det rör sig om namn, adress, e-postadress, telefonnummer. Information om vilka produkter du köper och eventuellt har returnerat. Informationen samlas in för att kunna leverera produkterna till dig. För ytterligare information, se Wellvitas personuppgifter

Standard ångerblankett 

Denna blankett är klar och returneras endast om ångerrätten tas i anspråk.

Vi behandlar alla personuppgifter konfidentiellt och i enlighet med Personuppgiftslagen PUL (1998:204).